بیمه عمر و سرمایه گذاری

زندگی همیشه بالا و پایین دارد. در حالی که شما با خیال آسوده سر به بالین می‌گذارید و برنامه‌های کاری فردا را چک می‌کنید فرد دیگری با درد ناشی از یک بیماری مزمن دست و پنجه نرم می‌کند و این چرخه تلخ شیرین زندگانی هرگز پایان نمی‌پذیرد؛ اما عمر ما بالاخره روزی به سر می‌رسد. بنابراین اگر اکنون سرحال هستید و بدون هیچ مشکلی مشغول کار کردن هستید اصلا مشخص نیست که در آینده حوادث ناگوار زندگی دامن‌گیر شما نشود. تا کی هراس از این واقعیت تلخ را باید همراه خود داشته باشیم و نگاه از آینده ما را بترساند؟

بیمه عمر مفهوم تازه‌ای در سیستم بیمه دنیا است که بالاخره توانسته به بیم از آینده بسیاری با آینده‌نگری از سنین پایین خاتمه دهد. سازوکار بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف متفاوت است اما بر اساس سرمایه‌گذاری مبلغی از درآمد ماهانه سال‌هایی است که با تن سالم مشغول کار هستیم بلکه بتوانیم در سنین ازکارافتادگی و در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه مثل یک پشتیبان واقعی روی آن حساب کنیم.

بیمه عمر به چه دردی می‌خورد؟

فوت، اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای که منجر به نقص فیزیکی می‌شوند و حوادث طبیعی نظیر آتش‌سوزی که باعث آسیب به مال و جان می‌شوند از ما دور نیستند. برای این حوادث چه برنامه‌ریزی خاصی دارید؟

بیمه عمر سقفی برای روزهای ابری زندگانی است. هر فرد فقط با اختصاص مبلغ اندکی (به صورت کاملا دلخواه) در طول دوران اشتغال خود می‌تواند ساخت این سقف را از سنین پایین و زمانی که قدرت و زمان کافی را برای درآمدزایی دارد شروع کند. با این کار دوران بازنشستگی به اندازه دوران کاری رضایت‌بخش خواهد بود!

عملکرد بیمه عمر نسبت به حساب‌های بانکی چگونه است؟

کهولت سن و عدم توانایی کافی برای کار کردن و اداره زندگی تامین نیازهای مختلف زندگی را با دشواری رو به رو می‌کند. حساب بانکی و انواع سپرده‌های بانکی به دلیل این که هر زمان امکان برداشت از آن‌ها را داریم در عمل بیمه محسوب نمی‌شوند.

در این حالت بیمه عمر پاسارگاد با امانت‌داری از سرمایه شما و اختصاص سود سرمایه به صورت دوره‌ای بهترین پوشش بیمه‌ای دنیا را تامین می‌کند. پس چرا بر سر رفاه آینده و خود و خانواده ریسک کنیم؟

سرمایه‌ای روزافزون با سود تضمینی و سود مشارکت در منافع

شاید سود سپرده‌های بانکی آن قدر وسوسه‌کننده باشد که با وجود تمام امکانات بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پاسارگاد باز هم به افتتاح حساب بانکی روی آورید. این اشتباه را نکنید! پاسارگاد تامین کننده سود تضمینی سپرده شما معادل با نرخ سود و بهره بانک‌ها و نواسانات بازار است. بر این اساس حداقل میزان سود سالانه برای دو سال اول این بیمه نامه ۱۶درصد ، برای دو سال بعدی ۱۳ درصد و برای سال های بعد از آن ۱۰ درصد در هر سال خواهد بود.
نرخ سودفوق الذکر علی الحساب بوده و سود حاصل از مشارکت در منافع موضوع ائین نامه68نیز به آن افزوده می شود.

از کجا و با چه قدر سرمایه‌گذاری را شروع کنیم؟

شما می‌توانید بخشی از درآمد خود را در پایان ماه که به هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده، سفر یا  تفریحات اختصاصی می‌دهید را برای بیمه عمر پاسارگاد اختصاص دهید. میزان پرداختی شما در هر ماه کاملا به شرایط اقتصادی شما بستگی دارد و مبالغی را می‌توانید در صندوق بیمه عمر خود بیاندوزید.

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر  واقع نوع سرمایه گذاری با امنیت زیاد است که به شما این امکان را می دهد بخشی از درآمد یا بودجه خود را به نحوی بیمه کنید. ما همیشه از هزینه کردن بودجه خود در پروژه های سرمایه گذاری و یا فعالیت های مشارکتی نگران هستیم زیرا در صورت ورشکست شدن این فعالیت ها، خسارت زیادی به ما وارد می شود به همین دلیل اکثرا سعی می کنند پول خود را در بانک بگذارند در صورتی که سرمایه گذاری در بیمه عمر نه تنها مطمئن تر از بانک است بلکه سود تضمینی آن همشه با شما است.

شما می توانید با بررسی انواع بیمه عمر، متناسب با سن، بودجه، شغل و… خود نوعی از بیمه را برای خود انتخاب نموده و در این بخش سرمایه گذاری نمایید. مسلما عقل حکم می کند که قبل از سرمایه گذاری در هر زمینه ای، مزیت های این سرمایه گذاری را بدانیم  تا با مقایسه راه های مختلف با یکدیگر، بهترین انتخاب را داشته باشیم. در مورد بیمه عمر نیز دانستن این مزیت ها اصل اول انتخاب است:

۱-    زمانی که شما انواعی از بیمه عمر را انتخاب می کند در پایان زمان تعیین شده، سرمایه زیادی را کسب می کند که میزان این سرمایه به نوع بیمه عمر انتخابی و میزان پرداخت شما دارد.

۲-    شما می توانید به جای این که از بیمه بخواهید در یک زمان مشخص سرمایه شما را به شما پرداخت کند، در خواست مستمری نمایید در این صورت ماهانه درآمدی خواهید داشت.

۳-    بیمه عمر بدون نیاز به ضامن به شما وام پرداخت می کند که حداقل زمان لازم شش ماه می باشد. همچنین فاصله زمانی باز پرداخت وام را به عهده شما می گذارد و این زمان می تواند حداقل هر ۳ ماه یکبار باشد.

۴-    زمان پرداخت حق بیمه به انتخاب فرد بیمه شونده است که ماهانه پرداخت کند یا سالانه و …. .

۵-    در صورت فوت شدن فرد بیمه شوند، بیمه  بسته به نوع بیمه عمر وی، هم سرمایه و هم سود سرمایه را به وراث پرداخت می کند.

۶-     شما در هر زمان می توانید نوع حق بیمه انتخابی خود را تغییر دهید.

۷-    شما می تواند میزان سرمایه خود را در بیمه عمر در هر زمان و با هر مقدار افزایش دهید.

۸-    بیمه عمر یکی از بیمه هایی است که در کل جهان اعتبار دارد لذا شما در هر نقطه ای از دنیا می توانید این بیمه را با خود داشته باشید.

۹-    بیمه عمر یک نوع حامی برای بیماری های صعب العلاج است.

۱۰-  لازم است بدانید که در زمانی که شما به سرمایه خود در بیمه دست نمی زنید و سود آن فقط به سرمایه اضافه می شد، نه تنها به مبلغ سرمایه بلکه به سود سرمایه نیز، سود تعلق می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *